Logo Torah-Box
Etude sur Texte

Préserver Ses Yeux

Partie 66

עט. חוברות ו"מאגזינים" של חילונים – כשמחכים בתור או שמתארחים אצל משפחה שאינם שומרי תורה ומצוות,יש להיזהר ולהזהיר מאוד את בני הבית מלקרוא חוברות מקולקלות אפילו כשרוצים לקרוא מידע לרפואה או לבישולכי הילדים רואים ולמדים שדברים אלה אפשר לקרוא,ויראי שמיים אינם מכניסים לביתם אפילו עיתונים כשרים .
פ. מכתבים – כל מכתב שמגיע הביתה יש לבדוק אם יש בו תמונות שאינן צנועות, כי רבות החברות השולחות לבתים חוברות לקניה ולמכירה, וכן חשבונות תשלומיםעם תמונות שאינן צנועות.
פא. תליית תמונות - אין לתלות במסדרונות הבית תמונות שמופיעות שם נשים שאינן בצניעות, וגם תמונות של חתן וכלה מבני הבית עדיף לתלות בחדרים פנימיים (על מנת שהנכנסים הביתה לא יכשלו בראיית אשה).
פב. כותרות - אסור לקרוא עיתוניםשאינם כשרים מעיקר הדין וגם את כותרות העיתונים, ואדם שקורא את הכותרות של עיתוני הבוקר אפילו ששומר על העיניים נקרא רשע (ע"פ הגמרא בבא בתרא המבוארת לעיל כיוון שמכניס את עצמו לנסיון אפילו שמתגבר עליו נחשב כרשע ולכן אסור לו אפילו לקרוא בכותרות.).
פג. חדשות - מי שמתעניין בחדשות לצרכי פרנסה, אסור לו להסתכל בתמונות של פריצות ושאר איסורים.
פד. תיבות דואר - מצוי לרוב ששולחים פרסומות וקטלוגים ולרוב זה מלווה בתמונות שאינן צנועות לכן אין להכניסם הביתה.
פה. אינטרנט - על פי הוראת גדולי הדור יש איסור חמור להכניס הביתה אינטרנט, וכל בית שמכניסים אינטרנט צריכים לדעת ששם הסכנה כפולה ומכופלת, ואין מי שיכול לומר "לי זה לא יקרה", ולכן יש איסור להתחבר לרשת האינטרנטאלא אם כן יש חסימה מוחלטת מתמונות של פריצות,וגם במקרה זה ישאל רב .
פו. צפייה בחדשות – יש להזהיר את המון העם שיש איסור בצפיה בחדשות על כל סוגיהן, כיון שיש בזה לשון הרע שמספרים על הבריות, וכן נשים שאינן צנועות המגישות את החדשות,והרי שגם אם היו צנועות אסור להתבונן בהן כמבואר לעיל, והצופה מתבונן בהן בהכרח, וכן דיבורי כפירה והטלת שנאה והרס כלפי יראי ה' (כל מבט תמים של חדשות כולל תמונות של נשים לא צנועות, דיבורים אסורים, לשון הרע ורכילות, תמונות של גויים, וכן מצוי כאן בארץ שמיעת דברי שנאה וארס נגד התורה ושומרי התורה,ויש בכך סכנה גדולה).
פז. טלפונים סלולרים – בשנים האחרונות הפכו מכשירים אלו על כל סוגיהם למכשיר מסוכןשחייב פיקוח, ולכן יש לרכוש מכשיר מאושר על ידי ועדת הרבנים לענייני תקשורת.
פח. עיתונים - יש איסור חמור להכניס הביתה כל סוגי העיתונים,ובפרט עיתונים שיש בהם תמונות לא צנועות. ואשה שמכניסה חוברות של סריגה צריכה להניחה הרחק מידם של בעלה וילדיה, ורצוי שלא להכניסם כלל הביתה (כי ילדים קולטים הכל ומבחינים בכל התמונות,וגם הבעל עלול להיכשל בראיה אסורה על ידן, וההשפעה היא לטווח ארוך.ואפילו תמונות שניראות לכאורה שאינן מזיקות יש בהן השפעה שלילית. ולכן יש להתרחק מהן כמאש ממש, אפילו לשם לימוד סריגה או תפירה).
פט. בגדים מפוזרים – בנות הבית צריכות להיזהר ולהקפיד שבגדיהן יהיו מונחים במקום צנוע, ובפרט כשיש ילדים או אורחים שרואים, ויכולים להכשל מכך על ידימחשבות והרהורים כתוצאה מכך (לעיתים אשה אינה שמה לב שבגדיה מפוזרים וצריכה להיזהר שגם בעלה לא יראה כדין כל דבר שמביא לידי הרהור).

Soyez le premier à commenter ce cours !
Newsletter Torah-Box

Pour recevoir chaque semaine les nouveaux cours et articles, inscrivez-vous dès maintenant :

30 Juin 2024 - 24 Sivan 5784

  • 05:00 Mise des Téfilines
  • 06:07 Lever du soleil
  • 13:36 Heure de milieu du jour
  • 21:05 Coucher du soleil
  • 21:52 Tombée de la nuit

Chabbath Kora'h
Vendredi 5 Juillet 2024

Entrée à 20:46
Sortie à 21:54


Changer de ville