Logo Torah-Box
Etude sur Texte

Préserver Ses Yeux

Partie 65

עא. שלום בית - אחת הסגולות הגדולות ביותר לשלום בית ופרנסה, היא "שמירת העינים"! ולכן על האשה להשתדל מאוד לעזור לבעלה שלא יפגום בעיניו ותמנע מלגרום לו לצאת למקומות כאלו, אפילו לצורך דברים שנראים פשוטים (כי כל מראה לא צנוע הורס ופוגם את המחשבה וממילא מזיק לקדושה ולשלום בית).
עב. קרובות משפחה – דודות ואחיות אפשר להקל לדבר עמהםכשאין חשש הרהור, אבל שאר קרובות, או שאינן לבושות בצניעות,אין היתר להסתכל עליהן (כיון שדינן כשאר נשים בפרט שגורמות להרהור).
עג. בגדים התלויים על החבל - אסור להסתכל על בגדי נשים שתלויים על החבל, אבל אם אינו מכיר את האשה מותר לו (שולחן ערוך אבן העזר סימן כא ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפי' אינם עליה, שמא יבא להרהר בה).
עד. עבודות הבית - אסור להסתכל על אשה שתולה כביסה או ששוטפת את הבית אפילו לבושה בצניעות (רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה כא: וכן אסור לאדם להסתכל בנשים בשעה שהן עומדות על הכביסה, אפילו להסתכל בבגדי צמר של אשה שהוא מכירה, אסור, שלא יבוא לידי הרהור).
עה. משרתת גויה - מי שיש לו עובדת זרה מחויב לצוות עליה להתלבש בצניעות (בפרט כשמסתובבת בבית ובחוץ,כי גורמת היא להחטיא את הרבים).
עו. גן שעשועים – גבר שלוקח את ילדיו לגן שעשועים לבדו צריך להתרחק ככל האפשר מלשהות ליד נשים וכל שכן שלא לדבר עימהן (שמענו על מיקרים שאשה היתה בגן שעשועים יחד עם אבא אחר, ופרצו כל גדרי הצניעות, שכך מתחילים קשרים דיבורים ומקום מפגש ה' ישמור ויציל).
עז. אריזות מזון או בגדים – יש להשתדל שלא להכניס תמונות שאינן צנועות המודבקות על גבי אריזות שיש בזה סכנה גדולה של פגימת עינים, וכן יש להיזהר שלא להכניס הביתה כל מיני שקיות או אריזות שיש בהם תמונות תועבה הביתה הגורמים הרס ואבדן.
עח. מוצרי ניקיון וטיפוח - תכשירי טיפוח העור כגון קרם גוף שמפו וכולי שיש בהם תמונות שאינן צנועות יש להוריד המדבקה מהמוצרים על מנת לא להכשיל את הבנים בבית.

Soyez le premier à commenter ce cours !
Newsletter Torah-Box

Pour recevoir chaque semaine les nouveaux cours et articles, inscrivez-vous dès maintenant :

17 Juillet 2024 - 11 Tamouz 5784

  • 05:14 Mise des Téfilines
  • 06:18 Lever du soleil
  • 13:39 Heure de milieu du jour
  • 20:58 Coucher du soleil
  • 21:44 Tombée de la nuit

Chabbath Balak
Vendredi 19 Juillet 2024

Entrée à 20:39
Sortie à 21:44


Changer de ville