Pour qui prier sous la 'Houppa ?

Rédigé le Jeudi 16 Juillet 2020
La question de Anonyme

Bonjour Rav,

Je vais, avec l’aide d’Hachem, me marier très bientôt et je voulais savoir quelles sont les Kavanot (pensées) que le 'Hatan (marié) doit avoir sous la 'Houppa ?

Ne doit-il prier que pour sa femme et lui ou pour sa famille aussi ? Sur quoi doit-on se concentrer essentiellement dans la prière ?

Je sais que la réponse varie d’un 'Hatan à l’autre, mais peut-être que les 'Hakhamim parlent de ça de façon générale.

Je vous remercie d’avance pour vos conseils et vos réponses qui vont, si D.ieu veut, m’aider de la meilleure façon possible.

Rav Gabriel DAYAN
38977 réponses

Bonjour,

Au moment de la ‘Houppa, il est bien de prier [= avoir conscience que tout vient d’Hachem si nous faisons les efforts d’être méritants] pour :

1. Que le mariage soit une vraie réussite et qu’Hachem vienne en aide au ‘Hatan et à la Kalla afin qu’ils puissent Lui faire plaisir par un comportement conforme aux exigences de la Halakha,

2. Que le Chalom [paix] et la sérénité règnent dans le foyer,

3. La bonne santé des parents respectifs et qu’Hachem les aide à mieux Le servir,

4. La bonne santé des proches de la famille et qu’Hachem les aide à mieux Le servir,

5. La bonne santé ainsi que la réussite spirituelle et matérielle pour bien servir Hachem de tous ceux qui assistent à la ‘Houppa : reconnaissance oblige !

6. La bonne santé de tous les malades du monde,

7. Que tous les habitants de la terre, juifs et non-juifs, puissent enfin reconnaître la grandeur d’Hachem et respecter Sa volonté, comme on le dit à la fin de ‘Alénou Léchabéa’h,

8. Que le Machia’h arrive le plus vite possible.

Le jour de leur ‘Houppa, le ‘Hatan et la Kalla sont aussi purs qu’un enfant venant de naître, vu qu’Hachem pardonne leur fautes [s’ils font une Techouva sincère].

Rabbi Moché Sofer [1762-1839] dit que, le jour de son mariage, le ‘Hatan a un pouvoir identique à celui du Grand de la génération.

Donc, il doit profiter de cette occasion pour prier en mentionnant les points précités.

Voir Michnat Yéhochou'a, Iroussine Vénissouïne, volume 1, page 85, paragraphe 16, Yalkout Yossef, Sova’ Sema’hot, édition 5765, volume 1, page 90, note de bas de page.

Ci-dessous une prière :

''אֱלֹהִים מוֹשִׁיב יְחִידִים בַּיְתָה'', ''וַיּאמֶר אֱלֹהִים נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ'', ''וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אתוֹ'', ''וַיִּבֶן ה' אלקים אֶת-הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם לְאִשָּׁה וַיְבִאֶהָ אֶל-הָאָדָם'', ''וַיְבָרֶךְ אתָם אֱלֹהִים וַיּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ''.

אתה הוא ה' אלקים הקל הגדול הגיבור והנורא, אתה עשית את השמים ואת הארץ, אתה הוא יוצר האדם ונפחת בו רוח ונשמה ובראת איש ואשה ורשמת בהם שמך הקדוש, יו''ד באיש וה''א באשה, למען דעת ולמד אותם: זכו - שכינה שרויה ביניהם.

לכן אני האיש הניצב לפניך היום ה' האלקים, מוכן ומזומן בקדושה ובטהרה כדת משה וישראל עבדך, ליכנס לחופה עם הכלה אשתי. הנני מפיל תפילה ותחנונים לפני כסא כבודך בעת ובעונה הזאת שאתה מוחל לי ולאשתי על כל עוונותינו וחטאתנו ואשמותינו, ככתוב: ''מָצָא אִשָּׁה מָצָא טוֹב וַיָּפֶק רָצוֹן מה''', ועוונותינו מתפקקין על ידי תשובה ומעשים טובים וחופה.

יהי רצון מלפניך שתשרה שכינתך ביני ובין אשתי ותייחד עלינו שמך הקדוש יו''ד, ה''א, ותכניס בלבנו רוח טהרה וקדושה ותרחיק ממנו כל מחשבות והרהורים רעים, ותיתן לנו נפש זכה וברה ביני ובין בעלי, ולא ניתן עינינו בשום אדם בעולם, כי אם עיני באשתי ועיני אשתי בי, ויהיה בעיני כאילו אין אשה טובה ויפה ובעלת חן בעולם כמו אשתי, ויהיו כל מחשבותיה בי ולא בשום בריה אחרת בעולם, כדבר שנאמר: ''יָפְיָפִיתָ מִבְּנֵי אָדָם הוּצַק חֵן בְּשִׂפְתוֹתֶיךָ'' ונאמר: ''וְיִתְאָו הַמֶּלֶךְ יָפְיֵךְ'' ונאמר: ''עַל-כֵּן יַעֲזָב-אִישׁ אֶת-אָבִיו וְאֶת-אִמּוֹ וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ''.

ויהי רצון מלפניך ה' האלוקים שיהיה זיווגנו עולה יפה זיווג הגון של אהבה ואחוה שלום ורעות, זיווג כשר כדת משה וכדת יהודית, זיווג של יראת שמים ויראת חטא, זיווג של בנים הגונים, צדיקים ותמימים וישרים, זיווג של זרע של קיימא, זיווג של ברכה כדבר שנאמר: ''ה' זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ, יְבָרֵךְ אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל'', זיווג שיקויים בי: ''אֶשְׁתְּךָ כְּגֶפֶן פּרִיָּה בְּיַרְכְּתֵי בֵיתֶךָ בָּנֶיךָ כִּשְׁתִלֵי זֵיתִים סָבִיב לְשֻׁלְחָנֶךָ''. זיווג שתהיה שמח בי יותר מכל הטובות שיש לו בעולם, כדבר שנאמר: ''בַּיִת וָהוֹן נַחֲלַת אָבוֹת ומה' אִשָּׁה מַשְׂכָּלֶת''. זיווג שלא יהיה בינה וביני לעולם, לא כעס ולא רוגז, לא קנאה ולא תחרות, אלא אהבה אחוה שלום ורעות וענוה ורוח נמוכה וסבלנות, זיווג של אהבת צדקה וגמילות חסדים ועשיית טובה לבריות, זיווג של זרע של קיימא בריא וטוב שלא יהיה בו ולא בשום אחד מאבריו לא נזק ולא חסרון, לא פגע ולא נגע, לא מחלה ולא מַדְוֵה, לא כאב ולא צער, לא רפיון ולא כשלון, ולא יחסר כל טוב כל ימי חיינו, זיווג שתמשיך עלינו בנשמתנו, ברוחנו ובנפשנו וגופנו קדושה וטהרה במחשבה, בדיבור ובמעשה כיהודים כשרים, זיווג כשר על דין ישראל קדושים, זיווג של הצלחה וברכה, ''בִּרְכת שָׁמַיִם מֵעָל בִּרְכת תְּהוֹם רבֶצֶת תָּחַת. בִּרְכת שָׁדַיִם וָרָחַם'', זיווג של זרע קדוש וטהור טוב ויפה מתוקן ומקובל.

ובכן, יהי רצון מלפניך ה' אלוקים שתטהרנו ותקדשנו בקדושתך ותשפיע עלינו רוח טהרה וקדושה מאתך ותתרצה בנו ובמעשנו ותזכנו לעשות רצונך תמיד כל ימי חיינו ותברך אותנו מברכותיך כי הוא מקור הברכות ברוך ומבורך תמיד, ''יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי-פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגאֲלִי''. ''בָּרוּךְ ה' לְעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן''.

Une vie engagée (Rabbanite Jungreis)

En se fondant sur la sagesse de la Torah, la Rabbanite nous rappelle quels sont les principes nécessaires pour mener une vie heureuse et engagée.